Advies op het gebied van visuele communicatie

Past ons imago bij de identiteit van onze organisatie? Welke trends en ontwikkelingen zijn voor ons relevant? Hoe communiceren we de nieuwe huisstijl naar de markt? Zomaar een aantal vragen die regelmatig spelen binnen organisaties. Om antwoorden te krijgen doorloop ik onderstaand proces.

  1. Definiëren: helder krijgen van het probleem, de hulpvraag of wens
  2. Onderzoeken: verdiepen in organisatie, markt en doelgroep
  3. Ontwerpen: potentiële oplossingen bedenken en ontwerpen
  4. Prototypen: de meest geschikte oplossingen verder uitwerken
  5. Selecteren: prototypes beoordelen
  6. Implementeren: de gekozen oplossing voor het probleem opleveren
  7. Leren: we hebben iets bedacht en gemaakt, de praktijk leert ons waar eventuele verbeteringen zitten

Bedenken, vormgeven en realiseren van on- en offline communicatiemiddelen

  • Vertalen van de (marketing)communicatie vraag van de klant naar een creatieve uiting in concept
  • Ontwikkelen van on- en offline 360 graden content (logo’s, folders, brochures, tijdschriften, pos materiaal, advertenties, websites, nieuwsbrieven, banners etc.) binnen de huisstijl van een klant en binnen het vooraf gestelde kader en budget.
  • Zelfstandig overleg en actief zoeken van samenwerking met specialisten zoals copywriters, online marketeers en developers om de marketingcommunicatie te verbeteren
  • Verantwoordelijk voor kwaliteit, ook onder tijdsdruk.
  • Bereid waar nodig in te springen of te helpen om een goede gang van zaken binnen de organisatie mogelijk te maken

Specialiteit: vormgeven van de visuele identiteit

Ik geloof in branding by design. Vaak hebben mensen al een oordeel gevormd over een organisatie zonder dat ze iemand hebben ontmoet die er werkzaam is. Dit komt doordat ze kennismaken met de organisatie via bijvoorbeeld aan advertentie, brochure of offerte. De vormgeving hiervan is bepalend voor de eerste indruk. Het oordeel vormt zich op een onbewust niveau (‘dit is een goede organisatie; dit is geen goede organisatie’). De uitstraling en samenhang van verschillende uitingen van een organisatie noem ik de visuele identiteit. Ik help je deze vorm te geven.

Wanneer je eens wilt overleggen, neem dan gerust contact op.